Kodėl genda dyzelinių automobilių siurbliai?

Vienas svarbiausių dyzelinių kuro sistemos mazgų – aukšto spaudimo siurblys, kuris sukelia aukštą spaudimą. Šis mechanizmas pastoviai pumpuoja kurą, jo našumas priklauso nuo variklio apsukų, kuo variklis greičiau sukasi – tuo siurblio našumas didesnis.

Aukšto spaudimo siurbliai genda dėl natūralaus susidėvėjimo bei nekokybiško kuro ir jame esančių kietųjų kuro dalelių (šiušklių).

Vienas iš signalų, kuris parodys, kad jūsų transporto priemonėje gali būti problemų su aukšto spaudimo siurbliu, yra sunkus automobilio užvedimas. Taip pat automobilis gali nevystyti reikiamo galingumo, o variklio bortinis kompiuteris gali įjungti avarinį rėžimą (prietaisų skydelyje užsidegs „check engine“ lemputė).

Kita grėsmė gali kilti, jei siurblys įgaus sukimo momentą ne per diržą, o per krumpliaračius, tai siurblio riebokšliai gali pradėti leisti kurą, kuris patenka į automobilio alyvą. Susimaišius dyzeliniam kurui ir variklio alyvai, pastaroji netenka tepamųjų savo savybių.

Kaip atskirti, sugedęs purkštuvas, ar siurblys?

Dyzelinėse „Common rail“ kuro sistemose dažniausiai pirmi sugenda purkštuvai. Kadangi jie yra labai jautri kuro sistemos sudedamoji dalis, gedimo priežasties nustatymą reikėtų pradėti nuo purkštuvų patikros. Jei purkštuvai yra geri, tuomet reikia tikrinti kuro siurblį.