Kaip atsirado dyzelinis variklis?

Rudolfas Dyzelis – žmogus, kuris pradėjo dyzelinio variklio istoriją.

R.Dyzelis (1858-1913), gimęs Paryžiuje ir baigęs Miuncheno politechniką, subrandino idėją sukurti variklį, kurio naudingumo koeficientas būtų stipriai didesnis negu tuo metu dažnai naudojamų garo mašinų.

Pradžioje R.Dyzelis variklį pradėjo kurti „ant popieriaus“, atliekant sudėtingus skaičiavimus.  Pabaigus teorinius darbus, naujas šiluminis variklis buvo patentuotas 1893 m. Tačiau tuo metu naujasis variklis buvo sukurtas tik ant popieriaus.

1893 metais inžinierius R.Dyzelis pradėjo bendradarbiauti su MAN mašinų gamykla. Tais pačiais metais prasidėjo pirmojo neaušinamo variklio gamyba. Iš pradžių degalams buvo panaudotas benzinas. Antrajoje bandomojoje variklio versijoje degalai buvo įpurškiami ne tiesiogiai, o suspaustu oru. Variklio aušinimui buvo naudojamas vanduo.

Ir tik bandant trečiąjį testinį variklį, kuriame buvo panaudota nauja konstrukcija su vienos pakopos kompresoriumi suspaustam orui įpūsti, įvyko persilaužimas. Matavimų rezultatai patvirtino tuo metu vidaus degimo varikliui didelį 26% naudingumo koeficientą.

Vėliau R.Dyzelio gyvenimas pasisuko gana tragiškai. Ginčai ir barniai dėl patentų , diskusijos su Dyzelio konsorciumu dėl tolimesnės kūrimo strategijos, kūrybinės nesėkmės pareikalavo daug psichologinių ir fizinių jėgų iš R.Dyzelio.

Manoma, kad 1913 m. rugsėjo 29 d. R.Dyzelis laivu „Drezdenas“, plaukė Lamanšą iš Antverpeno (Belgija), į Harwichą (Anglija). Jis pavakarieniavo laive ir išėjo į kajutę apytiksliai 22:00, paprašydamas, kad būtų pakviestas kitą rytą 6:15. Kitą rytą jo niekas negalėjo surasti. Po dešimt dienų, jis buvo surastas negyvas vandenyje nuo olandų pakrantės.

Po R.Dyzelio žūties dyzelinis variklis labai pasikeitė ir itin labai svarbia alternatyva garo varikliui daugelyje sričių.